Com ve sent costum, el passat dijous vam tindre el ple ordinari de febrer, i ací vos traslladem la informació del que vam tractar.

Després d’aprovar les actes anteriors, el primer tema ha sigut una petita cessió de terrens del futur supermercat ALDI per a ampliar el camí del Barranquet. Anirà ubicat a l’actual tenda de mobles que hi ha a la rotonda de Pego. Vam votar a favor com és normal.

El Següent punt va ser el debat i aprovació de les bases d’ajudes parèntesi del Pla Resistir, per ajudar a empreses i autònoms, creat per la Conselleria d’Hisenda, i amb una aportació de la Diputació i l’Ajuntament. Després de la desastrosa gestió de les ajudes municipals per part del Sr. Coll, esperem que aquestes sí que arriben a molta més gent. Són ajudes de 2000 euros més 200 per cada treballador. Aviat eixirà publicades les bases i vos informarem. També vam votar a favor, donat que és una de les propostes de Compromís, i a més aconsegueix unificar les ajudes de les tres administracions.

Arran de la creació de la Xarxa esportiva per part del Macma, vam nomenar per unanimitat a Miguel Pou Representant d’aquesta.
També es va donar compte del Període Mitjà de Pagament del 4t trimestre, que es troba per davall de trenta dies. Podem estar contents que el treball que vam fer la passada legislatura es mantinga, que, junt amb la reducció del deute, farà una administració més àgil i sanejada a mitjà i llarg termini.
Vam aprovar les mocions de la FVMP per implantar teràpies psicològiques post Covid a les persones que han passat la malaltia d’una manera dura, i la institucional pel dia 8 de març. Des de Compromís estem totalment implicats en la lluita per la igualtat del moviment feminista i treballem cada dia per una societat antipatriarcal.

Nosaltres també vam presentar dues mocions. Una aprovada, referent als fons europeus perquè puguen participar els ajuntaments de la gestió dels fons Next Generation. La segona, en defensa de la llibertat d’expressió a l’estat espanyol. Els recents casos de Pablo Hasel i Valtònic han posat de manifest la manca de llibertat que patim, per això demanem que es despenalitzen les penes de presó per a la ciutadania. El PP, per descomptat, va votar en contra, i el PSPV, després de fer una llista d’allò que volen derogar (de ben segur amb la mateixa celeritat que han fet amb la llei mordassa i la reforma laboral), es va abstenir perquè ens vam negar a llevar el nom dels dos artistes. Llibertat però no molta. Així que va quedar rebutjada. Després es queixen per les crítiques a les seues campanyes. Llibertat d’expressió, ni més ni menys.

I passem a les preguntes.

Davant la constància que alguns autònoms no havien rebut encara l’ajuda, se’ns contesta que estan totes pagades, que potser hi ha un error amb el número de compte. D’acord, però tres mesos després? I amb una quantitat mínima d’ajudes? Nefast.

Vam preguntar per factures de bars per 900 euros. S’han compensat per l’ocupació de via pública. A banda de les factures de protecció civil de 2018 i 2019, en el 2020 trobem més de 300 euros en dinars i esmorzars de l’equip de govern, sense donar noms. Pel que tenim entés el Sr. Coll també esmorza a costa de l’ajuntament, encara que no corresponga. És una constant que s’aprofite del càrrec en benefici personal. Inclús hi ha dinars a bars del poble després de reunions a València. És que venia cansat i no li apetia fer el dinar? Li hem de pagar entre tots els capricis? Aquest és el nivell, és normal que no dubtara en posar-se la vacuna primer que tot el poble.

També s’ha fet un contracte amb una empresa d’enginyeria en el marc del Pla Edificant per tal de revisar l’estructura de l’Escola, sobretot els pilars del soterrani.

Respecte de la wifi mitjançant la subvenció europea, ens vam interessar pel nombre d’usuaris. Tan sols queden dades dels últims cent vint dies, però la xifra de 1079 usuaris únics és bona. Llàstima que per a una subvenció de 15.000 euros se’n gastaren més de 20.000, entre el viatge a Brussel·les i les despeses de la consultora.

Hem vist que el Temple del Verger havia estat immatriculat per l’Església per part de la Parròquia, i havíem preguntat si anteriorment era de titularitat pública. Pel que se’ns contesta mai havia estat pública. De totes maneres ens cerciorarem bé respecte a açò.

A la UE2 hi ha un carrer sense lluminàries. Es van cremar els panells i no les han reposat, i (l’encara) alcalde diu que com no està acabada que fa igual. Per enèsima vegada ens diu que prendrà accions contra l’empresa adjudicatària, però sabem que mentre ell estiga no es farà res.

Pel que fa al riu i la seua renaturalització, vam preguntar per la data en què es retirarien les lones. Actualment la Confederació està comprovant que no isca més canya i a final d’any o principi del següent començarà la plantació d’espècies autòctones.

El rastre ha tornat a obrir. La regidora ens ha transmés que mai ha hagut una norma expressa per tal de tancar mercats ni rastres, i que el motiu va ser l’alta incidència pel brot de la residència.

Vam preguntar si els vehicles municipals tenien la ITV passada. Se’ns ha dit que sí, però farem registre d’entrada per comprovar que açò és cert.

Respecte de la vacunació al Verger, ja s’han vacunat els majors de noranta anys, i faltaven els que no podien sortir de casa. Aquesta setmana començaven els grans dependents i els majors de vuitanta anys. Tot el personal sanitari (i l’alcalde!) estan ja vacunats.

Vam veure com el Sr. Coll publicava una foto de la reunió amb Marina Salut respecte del seguiment de la pandèmia, mentre que al Facebook de l’Ajuntament apareixia el Sr. Chover a la reunió. (l’encara) alcalde s’escuda en el fet que són un equip, i que ell tenia una altra reunió. És molt descriptiu que en la reunió més important que haja d’estar hui en dia s’absente. Si li va donar igual vacunar-se, igual li fa la incidència del virus al poble, així de clar.

També hem vist que Tant el secretari comarcal com el provincial del PSPV, igual que l’alcalde de Dénia li han demanat que dimitisca, a la qual cosa el Sr. Coll ha evitat pronunciar-se. Actualment, pel que sabem, està en fase d’expulsió del partit. El seu equip va ser cautelós respecte la valoració. Esperem que quan siga expulsat, actuen en conseqüència i entre tots fem una transició tranquil·la, amb un nou lideratge, nous consensos i un major respecte cap al poble. I des d’aquestes línies, seguim demanant-li la dimissió immediata, igual que vam fer en el prec. Ja no representa a ningú més enllà d’ell mateix.

Volem fer també referència a dues preguntes que va fer el PP. La primera respecte de la compra de mascaretes amb el logo de l’Ajuntament. El Sr. Coll va justificar la compra per a l’equip de govern, treballadors i “algun regal s’ha fet”. Després de no repartir mascaretes a la gent del poble en tota la pandèmia, ho gasten de propaganda. Una més.

I respecte a la despesa en representació i protocol (dinars i altres) de novembre fins ara, 2298 euros. I això que estem en pandèmia! Doncs això, Sr. Coll, vaja-se’n a casa i pague’s vosté la festa.